تبلیغات محیطی شیوه مناسبی برای ایجاد یک آمادگی ذهنی در ضمیر ناخودآگاه مشتری برای به یاد آوردن نام محصول یا برند و در حقیقت بهترین راه برای معرفی اولیه محصول که مهمترین هدف تبلیغ نیز همین است,می باشد.به سبب سادگی در انتقال پیام در عین قدرت و ماندگاری ,تبلیغات محیطی اینگونه مورد تقاضا قرار گرفته است. به خصوص اگر تبلیغ محیطی انجام گرفته نزدیک به موقعیت برند تبلیغ شده قرار داشته باشد تاثیر آن به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.با گسترش تکنولوژی و ارائه ایده های خلاقانه تبلیغات محیطی جایگاه غیر قابل انکاری در انتقال بهتر پیام ها و درنتیجه معرفی هدفمند محصول مورد نظر,پیدا کرده است.

معرفی شدن

تبلیغات محیطی در کمترین زمان ممکن باعث شناخته شدن برند شما می شود.با توجه به اینکه در محل رفت و آمد و جابجایی عموم مردم قرار دارند,کافیست فردی فقط یک نگاه بیندازد تا با برند شما آشنا شود,تبلیغات محیطی به سرعت افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و هدف مورد نظر شما را محقق می کند.

همراه شدن با سایر رسانه ها

بهترین حالت این است که همزمان با تبلیغات محیطی از شیوه های تبلیغاتی دیگر استفاده شود تا تاثیر بی نظیر آن را در عرض چند روز متوجه شوید. این ترکیب تبلیغات محیطی با دیگر رسانه ها به صورت همزمان می تواند بخش عظیمی از کمپین تبلیغاتی شما را برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر فراهم کند.

تعاملی بودن

همزمان با پیشرفت تکنولوژی تبلیغات محیطی مانند بیلبورد تبلیغاتی به سمت سازه های تعاملی رفته است، این سازه ها باعث درگیری بیشتر با مخاطبان شده و یک کانال جدید برای بازاریابی مستقیم بوجود آورده اند.

نا محدود و متنوع بودن

تابلو تبلیغاتی به واسطه تنوع در ابعاد و شکل ویژگی های منحصر به فرد دیگر می تواند طیف وسیعی از مردم را پوشش دهد.

نوآوری و توسعه دائمی

با توجه به تاثیرگذاری فوق العاده تبلیغات محیطی، سرمایه گذاری برای رشد و توسعه این صنعت باعث نوآوری دائمی و جذابیت این رسانه شده است.