استراتژی تبلیغات چیست؟

استراتژی تبلیغاتی تمام کارهایی است که برای رسیدن به هدف انجام می دهید.استراتژی تبلیغات مسیری است که باید برای رسیدن به اهداف طی کرد. هدف اصلی نیزجلب اعتماد و قانع کردن مشتری است که در ادامه ی آن هدف های دیگری از جمله  ،  تبلیغ بدون استراتژی هیچ ارزشی ندارد درواقع تبلیغ بدون استراتژی هدر دادن پولتان می باشد.

در واقع هدف را تعیین می کنیم و تبلیغاتمان با خلاقیت  و داشتن این موارد در خود از جمله : مخاطب هدف ،مزایای محصول و ارزش ها و حس های موجود درآن متن تبلیغ را به سمت هدف سوق می دهیم.

استراتژی تبلیغات برای برند سازی ، رشد و توسعه ، فروش فوری ، توسعه اقتصادی و صادرات به کشورهای خارجه و… هر کدام متفاوت می باشد.

استراتژی تبلیغات چه کمکی به ما می کند؟ 

استراتژی تبلیغات باعث می شود تا هدفمند و متمرکز تبلیغات را انجام دهیم که خود نیز باعث می شود که هزینه ها کمتر و بازخورد بیشتری داشته باشیم. استراتژی تبلیغات ما را خاص و به هدفمان می رساند.وقتی برای تبلیغاتمان استراتژی داشته باشیم اعتماد مشتری را جلب کرده و در نتیجه عرضه و فروش محصولات و خدمات راحت تر و مخاطبان تبدیل به مشتریان وفادار می شوند چون شما را می بینند که در نظر آنها برجسته شده اید و آن حسی که از محصول شما می خواهند را دریافت می کنند.

برای داشتن یک استراتژی خوب باید چه کار کرد؟

برای داشتن یک استراتژی تبلیغات خوب باید هدف داشت ابتدا هدفتان را از تبلیغات تعیین کنید.

سپس به این سوال پاسخ دهید که برای رسیدن به این هدف چه کاری باید انجام داد؟

در ابتدا نام تجاری یا برند خود را برای رسیدن به هدف تعیین کنید ، اینکه انتخاب چه نام تجاری( برندی ) به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک می کند.
دوم اینکه مشخص کنید که می خواهید چه هویتی داشته باشید و چگونه آن را می خواهید توسعه دهید.

برای داشتن هویت و توسعه چه کارهایی باید انجام دهید؟

سپس نام تجاریتان را بررسی کنید که آیا شما را به اهدافتان می رساند؟ نام تجاری ما چه تاثیری در ذهن مخاطب خواهد گذاشت؟

حال دوباره می پرسیم برای رسیدن به مراحل بالا باید چه کارهایی انجام داد؟

  1. پیدا کردن نقاط ضعف و قوت و تجزیه و تحلیل آن ها
  2. شناسایی و تجزیه و تحلیل فرصت ها و تهدید های موجود در آن کار، شرکت یا
  3. بررسی شرایط در حال حاضر بازار
  4. بررسی رقبا و اینکه رقبا چه کارهایی انجام می دهند
  5. رفتار مصرف کنندگان چیست ؟
  6.  اتفاقاتی که در بازار وجود دارد و اینکه بازار به کدام سمت سوق پیدا می کنند

در این مرحله برای رسیدن به هدف آنها را اولویت بندی کنید.

در هر زمان لازم است تبلیغات متفاوتی را ارائه دهید تا متناسب خواسته ها و علاقه مندی های مخاطبان باشد

لازمه فروش رعایت این ۳ اصل می باشد:

در ۳ ثانیه ی اول توجه مشتری را به خود جلب کنید طوری که مشتاق به شنیدن صحبت های شما باشد.
 
باید وجه تمایز خود را بگویید که چگونه باعث پیشرفت مشتری می شود.
 
مشتری را به خرید تشویق و دعوت کنید.