ایده تبلیغاتی برای هر یک از رسانه های تبلیغاتی امکان پذیر است. با کمی خلاقیت می شود اینقدر با مخاطب،ارتباط موثر برقرار کرد که خودش شگفت زده شود. ایده تبلیغاتی در بازاریابی و فروش ، می تواند عامل مهمی در افزایش آن باشد ، در این مقاله قصد داریم تا به شما راههای مختلف یافتن ایده تبلیغاتی را یاد بدهیم. هر کسی، با هر سطح اطلاعاتی در زمینه  تبلیغات، می تواند ایده تبلیغاتی پیدا کند ولی برای این کار باید یک سری روش ها را یاد بگیرد تا بتواند از آن ها استفاده کند. اینکه این روش های چیست می توانید این مقاله را بخوانید.

دنبال حقیقت باشید

کسی که تبلیغ نویس است باید دنبال دو حقیقت باشد :

حقیقت در مورد محصول یا خدمات مورد نظر

یک تبلیغ نویس باید همه چیز را در مورد محصول یا خدماتی که می خواهد در مورد آن تبلیغ بنویسد، بداند. در مورد جزئیات آن اطلاعات کامل داشته باشد. اگر در رسانه ای، تبلیغ شده است در مورد آن ها بداند. ازجمله :

مجلات، روزنامه ها،تبلیغات محیطی،تبلیغات تلویزیونی،تبلیغات رادیویی واگر این اطلاعات را ندارید باید آن ها را پیدا کنید و یا اگر امکانش هست، مثل مجلات، جدا کنید.

اگر نوشتن تبلیغات برای محصول یا خدماتی خاص در میان نمی باشد، وقتی جایی ایده تبلیغاتی می بینید که به نظرتان جالب است، آن را بردارید یا از آن عکس بگیرید. این ایده ها در جایی دیگر و برای تبلیغاتی دیگر به کار شما می آیند.

حقایق خاص در مورد مخاطب هدف

هر گروه از مردم، دارای ویژگی های خاصی می باشند. باید آن را شناخت تا بتوان بر روی آن ها تاثیر گذاشت. برای این کار، شما باید از نزدیک با مردم در ارتباط باشید. در بین آن ها بروید. در سمینارها، دوره های آموزشی، کارگاه ها و جاهایی که به هر طریق می توانید با مردم در ارتباط باشید، شرکت کنید.

ایده ها را بازبینی کنید

یک ایده در 2 صورت بوجود آمده است :

ایده ای بکر و تازه می باشد

تلفیقی از چند ایده می باشد

بهترین حالت آن، ترکیب چند ایده با هم و بوجود آوردن یک ایده جدید می باشد. ویژگی این ایده، این است که ایده بوجود آمده شبیه هیچ کدام از آن ایده ها بصورت جداگانه نیست ولی ایده ای جدید می باشد.

نوشته های خود را دسته بندی کنید

این کار به شما کمک می کند تا هر وقت که به اطلاعاتی احتیاج داشتید براحتی بتوانید آن را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. شاید ایده تبلیغاتی شما در بین اطلاعاتی باشد که دسته بندی کرده اید. 

از دیگران بپرسید

از وجود افرادی که می شناسید استفاده کنید. وقتی تبلیغی را می نویسید یا آماده می کنید، آن را به دیگران نشان دهید و نظر آنها را بپرسید. بعضی از مواقع ایده های خیلی خوبی از دهان اطرافیان بیرون می آید بطوریکه شما را شگفت زده می کنند. فکر ما درگیر تبلیغات است، شاید چیزهایی را جا انداخته باشیم ولی بقیه اینطورنیستند. آنها با فکری آزاد نسبت به تبلیغات ، نظر خود را می گویند.

گروه داشته باشید

معمولا کارهای تیمی بهتر از انفرادی جواب می دهد. شما نیز اگر تیمی تشکیل دهید و با تیم خود روی تبلیغات کار کنید قطعا نتیجه بهتری می گیرید. چند فکر، بهتر از یک فکر کار می کند.

خودتان کالا یا خدمات را استفاده کنید

ویژگی این کار این می باشد که وقتی خودتان کالا یا خدماتی را استفاده می کنید، می توانید به عنوان یک مشتری نظر خود را بدهید. این به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید آن محصول یا خدمات را بررسی کنید.

موارد ذکر شده، تنها بخشی از راههای پیدا کردن ایده می باشند ، خود را فقط به این موارد محدود نکنید و دنبال راههای دیگر هم باشید.