ایده خلاقانه دیگری در زمینه تبلیغات محیطی امروز برای شما آماده کرده ایم، ایده تبلیغاتی است که توسط شرکت تبلیغاتی Duval Guillaume در بروکسل اجرا شده است. 

نکته قابل توجه و خلاقانه در این طرح استفاده از فضاهای ساده موجود در فضاهای عمومی است که چندین بار در روز از جلو آنها میگذریم در آنها حضور دارم ام تا بحال حتی به ذهنمان خطور نکرده باشد که بتوان از این فضاها جهت تبلیغات محیطی استفاده کرد. ولی این طراح از این ایده خلاقانه استفاده کرده است و در مکانهای مختلفی از جمله سرویس بهداشتی، تابلوی راهنمایی رانندگی، نمای یک ساختمان، کلاه کاسکت موتورسیکلت و … به اجرای این کمپین پرداخته است و البته نکته ای که وجود دارد این است که این تبلیغات از لحاظ ابعادی کوچک و دارای پیام پنهان و نکته ای است و در عین تاثیر گذاری بالا و جذابیت تصویری که در آنها وجود دارد هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات و کمپین هایی دارد که شاید نیمی از جذابیت این تبلیغ را نداشته باشند. از این رو در می یابیم اجرای یک طرح تبلیغاتی ایده آل و در حال پربازده و جذاب لزوما نیازمند سرمایه ی گزاف نیست گاه می توان با سرمایه ی اندک و در عوض ایده ای ناب و مبتکرانه کمپینی فوق العاده و جالب را اجرا کرد که در افزایش مشتری ما نیز تاثیر فراوانی خواهد داشت. ایده به کار برده شده در این تبلیغ از نظر بصری شبیه “هنر خیابانی” که قبلا در مقاله ای به آن پرداخته ایم درهنر خیابانی نیز طراح با استفاده از فضاهای موجود در خیابان به اجرای طرحهای کوچک و در عین حال جالب پرداخته بود. 
درباره تبلیغات چریکی
چریکی یا گوریلا مارکتینگ یکی از شیوه های تبلیغاتی است که در این روش تلاش بر آن است تا تبلیغاتی در سطح شهر برگذار شود که با جلب نظر مخاطب، مخاطب خود نسبت به این نوع تبلیغات واکنش نشان داده و او را به انفعال واداشته و مخاطبان با تبلیغات دهان به دهان نام شرکت، نام برند، یا نام کالا را بین دوستان و آشنایان مطرح می کند. از دیگر ویژگی های بارز این نوع تبلیغات هزینه ی بسیار کم و در عین حال تاثیرگذاری بالای آن میباشد.