حضور رسانه تبلیغات محیطی در محدوده زندگی ما این رسانه را به یک همسایه دائمی تبدیل کرده است و وجود آن غیر قابل اجتناب و نادیده گرفتن آن امکان پذیر نیست. این حضور، از این رسانه یک همجوار ساخته است.

محیط بیرون از منزل شامل مکان های تجاری بزرگ و مراکز خرید میباشد. تبلیغ در این مکان ها، سازندگان آگهی را قادر می سازد که با مشتریان بالفعل یا بالقوه ی خود ارتباط مستقیم برقرار کنند.


تبلیغات محیطی مشتریان یا مخاطبان را در زمان هایی که در حال حرکت و جابه جایی هستند، تحت تاثیر قرار می دهد و پیام های تبلیغاتی روزانه در محل زندگی، کار، خرید، بازی و مسافرت به آنان می رساند. در ادامه به اهمیت تبلیغات محیطی در مراکز خرید میپردازیم.

 

تبلیغات محیطی در مراکز خرید

یکی از برنامه های استراتژیک در مراکز خرید تبلیغات محیطی میباشد که می تواند به شیوه های مختلفی انجام شود. تبلیغات محیطی یک شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتری به مراکز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدکنندگان جهت معرفی محصول‌ شان میباشد  و در این جهت بیلبوردهای تبلیغاتی، تلویزیون های تبلیغاتی،نصب پوستر و بنر تبلیغاتی، برگزاری همایش ها و مسابقات در این مراکز تجاری یک ابزار عالی جهت راهنمایی خریداران به سمت خرید از محصولات و خدمات می باشد. بعنوان مثال بیلبورد یک ایده جالب و بدیع است که بیننده را وادار نماید به تفکری که در پشت یک طرح پنهان است فکر کرده و تصمیم نهایی برای خرید را بگیرد.

با اجرای تبلیغات در مراکز خرید می توان محدود بودن به فروش فصلی را تا حد زیادی کاهش داد و تشویق افراد برای امتحان کردن محصولات و خدمات و در نهایت گسترش و توسعه ی نام تجاری برند از جمله فعالیت های میباشد که با تبلیغات محیطی می تواند در اثر بخشی آن نقش به سزایی داشته باشد.

 

ابزارهای تبلیغات محیطی در مراکز خرید

مراکز تجاری و تفریحی یا همان مراکز خرید به مفهوم کلی به مراکزی سرپوشیده و یا روبازی اطلاق میگردد که تعدادی فروشگاه را شامل گردیده که این فروشگاهها می توانند از یک یا چند صنف مختلف تشکیل شود.این محل کانون داد و ستد بوده و ارتباط مستقیم بین عرضه و تقاضا را برقرار می نماید.فضاهای اجتماعی موجود در بازارها سبب گردیده است تا بازارها تنها مکانی برای رفع نیازهای روزمره نباشند بلکه بسیاری از رویدادها در فضاها و مکانهای مختلف بازار انجام پذیرد.تبلیغات محیطی در مراکز خرید به شیوه های متنوع و گوناگونی اجرا می گردد.

ابزارهای تبلیغات محیطی، نظیر بیلبوردها، استندها و حتی تبلیغاتی است که با شیوه‌ای بسیار خلاقانه در محیط ارائه می‌شود. همچنین می‌توان به بیلبوردهای اشاره کرد که در چارچوب خاص و بر ساختمانها نصب می‌شود. بیلبوردهای interactive بیلبوردهای  متحرک است. این بیلبوردها از ساعت مشخصی شروع به پخش می‌شود. مکانهایی که در طول روزجایی برای تبلیغ  نیست، در شب به مکان مناسبی برای تبلیغ تبدیل می‌ شود. از دیگر ابزارهای تبلیغات محیطی بنرهای کوچک صفحات وب، تابلوهای متحرک نصب شده در محل‌های فروش و مراکز پخش محصولات است. از سوی دیگر باید به مکان ‌یابی این بسترها توجه کرد.

 

مزایای تبلیغات محیطی در مراکز خرید

انطباق استراتژی تبلیغات با محل خرید فروش

- هدایت مردم به سوی مرکز خرید

- تاثیرگذاری بر تصمیم نهایی مشتری برای خرید

- ایجاد همکاری مشترک بین چند نام تجاری

- فروشگاه ها و مجتمع های تجاری از مناسب ترین نقاط برای ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل مناسب با مشتریان است.

- ایجاد تمایز ، نوآوری در شیوه های معرفی محصولات در بین رقبا میباشد